The crisis in the education modern second Hannah Arendt
DOI:
https://doi.org/10.31977/grirfi.v2i2.469Keywords:
Education; Crisis; Modern; Arendt.Abstract
Actually and in degree relevance, on more instruction more not informing inhabitant the western world, an idea, a concept, of the education. The education, for be essential call the children or a new idea, suggest, in our imagination, a character of renewal of transform of the social reality and politics. However after some decade of the presence of the modern system education, in our society, if not see so much transform, what a lot of wine wait. The reflex mind that if risked the think the education and yours problems in the modern, went the politic think Hannah Arendt. So the proposal of this article is trace the reflect of Arendt on the modern education, presenting: the appeal of the crisis education and your connect with the modern world; the education in the America how example in the a reality of crisis; the structure element of this education; the that conceive the crisis and how can to deal with this fact.
Downloads
References
ARENDT, Hannah. A crise na educação. In: Entre o passado e o futuro. Tradução Mauro W. Barbosa de Almeida. 3ª reimpressão da 5ª ed. de 2000. São Paulo: Perspectiva, 2005.
ARENDT, Hannah. A tradição e a época moderna. In: Entre o passado e o futuro. Tradução Mauro W. Barbosa de Almeida. 3ª reimpressão da 5ª ed. de 2000. São Paulo: Perspectiva, 2005.
ARENDT, Hannah. O que é autoridade? In: Entre o passado e o futuro. Tradução Mauro W. Barbosa de Almeida. 3ª reimpressão da 5ª ed. de 2000. São Paulo: Perspectiva, 2005.
ARENDT, Hannah. Reflexões sobre Little Rock. In: Responsabilidade e julgamento. Ed. Jerome Kohn. Tradução Rosaura Eichenberg. São Paulo: Companhia das Letras, 2004.
BARBOSA, Daniel Silva. Educação e política em Hannah Arendt. Goiânia: UCG (Relatório final de pesquisa de iniciação científica), 2006 (mimeo.)
BENJAMIN, Walter. O narrador (Considerações sobre a obra de Nikolai Leskov) In: Magia e técnica, arte e política (Ensaios sobre literatura e história da cultura). 4ª ed. da 1ª edição de 1985. São Paulo: Ed. Brasiliense.
CANFIELD, Horizontina Mello. Hannah Arendt e a crise na educação. São Paulo: UMESP, 2004 (Dissertação de Mestrado); mimeo.
FELÍCIO, Carmelita Brito de Freitas. É possível reabilitar o sentido da política? Em torno do legado de Hannah Arendt. In: Revista Fragmentos de Cultura. Goiânia: Ed. UCG, v. 13, p. 167-183, especial, 2003.
GALLO, Silvio. Modernidade/pós-modernidade: tensões e repercussões na produção de conhecimento em educação. In: Revista Educação e Pesquisa, São Paulo: Ed. FEUSP, v.32, n.3, p. 551-565, set,/dez. 2006.
PUCCI, Bruno. E a razão se fez máquina e permanece entre nós. In: Revista Educação e Filosofia, Uberlândia: Ed. UFU, v. 20, n. 39, p. 71-88, jan./jun. 2006.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors who publish in Griot: Revista de Filosofia maintain the copyright and grant the magazine the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License, allowing sharing and adaptation, even for commercial purposes, with due recognition of authorship and initial publication in this journal. Read more...